بسیج دانشجویی دانشکده بهداشت و تغذیه تبریز

طبقه بندی موضوعی

معلم 1.5 میلیونی مدیرعامل 8000میلیاردی

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ب.ظ

سوارماشین کرایه کش ها که می شوی سر حرف را باز می کنند چه می خوانی کجا می خوانی و کدام دانشگاه ؟ می پرسی شما چه کاره اید و می گوید معلمم. شرم ازسر و رویم می ریزد خودم را جمع و جور می کنم تا مبادا احساس بی ادبی کند. گرم صحبت می شود می گوید دو تا از بچه هام دانشگاه آزاد درس می خوانند حقوق معلمی کفاف نمی دهد. مجبورم بعد یا قبل مدرسه به کرایه کشی بپردازم . شرمندگی ام دوچندان می شود . رادیو را که باز می کند و اخبار را گوش می دهد خبر اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را که می شنود با بغض ادامه می دهد. 25 سال سابقه خدمت دارم بیمه طلایی را ازمان گرفتند . مسافر دیگری سوار می شود پانصد تومن خمیر شده ای را می دهد و شروع به حرف زدن می کند . تقصیر اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را سر معلم ها می اندازد . با حالت ناراحتی جوابش را می دهم حاجی معلم بیچاره تقصیرش چیه همش تقصیر ماست که اجازه دادیم همچین آدمایی سرکار باشن. از شما بعیده به قشر فرهنگی جامعه توهین کنین. می خندد و می گوید جوون حالا چرا عصبانیتتو سر من خالی می کنی من خودم معلم بازنشسته ام . حقوقم را کسر می کردن تا بعد بازنشستگی مبلغی برای امرار معاشمان بدن اما همونم چند ماهه پرداخت نشده. از خجالت داشتم آب می شدم پیرمرد پیاده شد . یک چهارراه جلوتر هم من پیاده شدم . هزار تومن به راننده دادم داشتم میرفتم صدا زد و گفت جوون بقیش . 200 تومن به من داد و گفت 800 تومن حلال هرچقدر هم کم باشه شیرین تر از 8هزار میلیارد تومن دزدیه.
هنوز حرف های پیرمرد بازنشسته از ذهنم می گذشت و ناراحتم می کرد حقوق ماهیانه اش را نداده اند و راننده تاکسی هم که نیست از کجا امرار معاش می کند . بعد از چند روز تو خیابان دیدمش فهمیدم خرج زندگی اش را چطور در می آورد بغض گلویم را گرفته بود پیرمرد داشت دست فروشی می کرد.

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی