بسیج دانشجویی دانشکده بهداشت و تغذیه تبریز

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۱
شهریور

اولین سالگرد فاجعه منا ؛ روزی که ایران عزیز در آستانه عید قربان داغدار شد

منا

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۲۰
شهریور

اخبار را که گوش می دهم و حرف های بعضی از مسئولین را می شنوم، یاد شخصیت رضا کیانیان در فیلم آژانس شیشه ای می افتم. یادم هست در یکی از دیالوگ های فیلم به پرویز پرستویی که نماد یک بسیجی انقلابی بود گفت: (( دهه جنگ گذشته است و الآن دهه ثبات است)) بله ... خیلی حرف زیبایی ست. ثبات و آرامش به جای جنگ و کشت و کشتار. ما که مشکلی نداریم ولی این ثبات از کجا می آید؟ چگونه می توان به ثبات دست یافت بی آنکه سختی های جنگیدن و مبارزه را نچشید؟

این مسئولانی که این چنین حرف های به ظاهر زیبایی را می زنند، به راستی اعتبار حرف هایشان به چیست؟ با دین و مذهب که چندان همخوانی ندارد. آنجا که مولای عشق در خطبه ۲۷ نهج البلاغه می فرماید: (( ذلیل و خوار نشد مگر کسی که در خانه خودش با دشمن جنگید)) کسی که اجازه می دهد تا دشمن وارد خانه اش شود و داخل خانه با دشمن می جنگد، می شود ذلیل. کسی که اجازه می دهد دشمن وارد خانه اش شده و هیچ مقاومتی در برابر او از خودش نشان نمی دهد هم می شود ذلیل اندر ذلیل. جلوی گله بوفالوی وحشی که در منطقه رها شده است و هر که را می بیند پاره پاره می کند باید با تمام قوا جنگید. جلوی کسانی هم که این گله بوفالو را تربیت کرده اند نیز باید با تمام وجود ایستاد. باید برنامه های دست های پشت پرده ای که این وحشی ها را تربیت کرده اند به هم زد. ذره ای کوتاه آمدن دربرابر این دست های پشت پرده مساوی است با تولید گله بوفالو های بیشتر و بیشتر در جاهای مختلف و ای بسا ایران.

حالا اگر در چنین شرایطی کم کردن بودجه دفاعی و سازش کاری نتیجه خوبی داشت، با تمام وجود به سمتش می شتافتیم، مشکل اینجاست که کدام کشور است که از تعامل با این روباه صفت ها نتیجه گرفته باشد؟ پانزده سال قبل آمریکایی هابه بهانه بیرون ریختن طالبان وارد افغانستان شدند؛ طالبان بیرون نرفت که هیچ،؟ وضع مردم افغان هم روز به روز بد و بدتر شد.

همین آمریکایی ها بودند که در ۱۹۷۳ در شیلی کودتا برپا کردند و سالوادور آلنده – رئیس جمهور منتخب این کشور را که با رای اکثریت مردم انتخاب شده بود- را کنار زده و یک فرمانده نظامی مستبد به اسم آگوستو پینوشه را بر مسند ریاست جمهوری نهادند و مردم شیلی از آن پس روز به روز بیشتر در مرداب فلاکت فرو رفتند. همین اتفاق در سال ۱۹۷۶ در آرژانتین نیز به وقوع پیوست. خیال می کنید اگر مسیر های سیاسی و مالی آمریکا به ایران با برجام و IPC و FATF باز شود، وضع ما خیلی بهتر از شیلی و آرژانتین خواهد شد؟

حالا در داخل کشور کسانی که منتقدین را به سرهنگ بودن و نظامی گری متهم می کنند، پشتشان به کشوری گرم است که کارنامه ی سیاهی در زمینه کودتاهای نظامی در جاهای مختلف دنیا دارد.

برگردیم به همان فیلم آژانس شیشه ای... شخصیت هایی داخل فیلم بودند که شاید خیلی زیاد از اوضاع مملکتشان خبر نداشتند ولی در همان حد که اطلاع داشتند، فهمیده بودند کار درست چست، در حد خودشان می دانستند مسیر صحیح کدام است. برخلاف امثال رضا کیانیان هایی که فکر می کردند چون دستشان به بالادست ها وصل است و خیلی می دانند، حتما کارشان درست است، اما بی خبر از اینکه انقلاب ما بیشتر از هر چیز از این به ظاهر کار درست های روشنفکر نما ضربه خورده است.

#یادداشت_های_یک_دلواپس

والسلام



تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۸
شهریور

گویا جوان بودن در این دور و زمانه گناه بزرگی است . وزیران و رئیسان اداره جات را که می بینی بیشترشان میانسالی را هم رد کرده اند . جوان مملکت گویی باید لیسانس اش را بگیرد و سربار خانواده ای شود که تمام دارائیشان را به پای لیسانس گرفتن جوانشان گذاشته اند. می گویند جوان است و سر از کارهای بزرگ در نمی آورد . راست می گویند این بزرگواران که جوانی را در بهترین دانشگاه های آمریکا و اروپا گذرانده اند و جوان ایرانی را در جبهه و جنگ ندیده اند. فرماندهان جنگ را که می بینی سنشان از 30 تجاوز نمی کند . اینان هم آیا سر از کارهای بزرگ در نمی آوردند . شهید حسن تهرانی مغز موشکی کشورمگر زمان جنگ چه سنی ازشان گذشته بود . شهید حسن باقری نابغه اطلاعاتی جنگ چند سالشان بود. راست می گویند جوان ایرانی سر از کارهای بزرگ در نمی اورد چون از کودکی تا همین جوانی اش اجازه انجام هیچ کاری را به او نداده اند. او را بی خاصیت نامیده اند . از او برای دست یابی به اهداف شومشان استفاده کرده اند . این چند جوانی را هم که می بینید امروز در عرصه سیاست و اشتغال فعال اند. اینان از دست همان از خدا بی خبران در رفته اند. چه انتظار از جوان باید داشت وقتی انتقاد می کند می گویند خام است و ناپخته سرش بوی قورمه سبزی می دهد و تا می توانند تخریبش می کنند . این روزها از صداسیما انتقاد می شود چرا جوان ها را که بی تجربه اند بعنوان کارشناس برنامه انتخاب می کنند. چه منطق اشتباهی است اینکه می گویند جوان بی تجربه است و نمی تواند کارشناسی کند. بهتر نیست به جوان ها بهای بیشتری داده شود آیا؟ چه موقع باید پیرهای فرسوده بازنشسته شوند واقعا آیا خسته نشده اند و این همه تجربه برایشان کافی نبوده است؟ خدا به دادمان برسد

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۷
شهریور

رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای منا:شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد/ آمریکا و حامیان ریاض در جنایات سعودی‌ها شریکند/تأکید بر پیگیری جدی تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی توسط مسئولان



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.

سال گذشته، مواجه شدن خانواده‌ها با خبر درگذشت عزیزان‌شان و بازگشت جنازه‌های آنان بسیار سخت و دشوار بود اما در مقابل این مصیبت، توجه به این واقعیت که آن عزیزان همچون شهدا در سایه مغفرت، رحمت و نعمت الهی هستند می تواند مایه تسلّی و آرامش باشد.

حساس نبودن در قبال مسائلی نظیر حادثه سخت و جانکاه منا، مصیبت واقعی جهان اسلام است.

رهبر انقلاب، خودداری حکام سعودی از یک عذرخواهی زبانی را اوج وقاحت و بی شرمی آنان برشمردند و افزودند: حتی اگر تعمدی در کار نبوده باشد، این همه بی تدبیری و بی‌کفایتی برای یک مجموعه حاکمیتی و سیاسی، جرم محسوب می شود.

وقتی یک رژیم، حتی از اداره میهمانان خدا که برای او درآمدزا نیز هستند عاجز می ماند، چه تضمینی وجود دارد که در اوقات مشابه، حوادث مشابه منا روی ندهد؟

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۶
شهریور

نزدیک عید قربان که می شود دل ایرانی ها محزون و غمگین می شود . هنوز فاجعه مسجد الحرام و منا دل هر مسلمانی را به درد می آورد . پارسال در این روزها خانواده ها منتظر بازگشت مسافرانشان بودند و انتظار برگشت می کشیدند. ولی گویا قرار نبود مهاجرهای کفن پوش به خانه بازگردند . گویی با خدای خود عهد بسته بودند پاکیزه قبولشان کند که عهدشان به سرانجام رسید و پاک و مطهر به سوی خدایشان شتافتند. هنوز غم آن روزها را به دل داریم . به سالروز شهادت هموطنانمان در منا که نزدیک تر می شویم تنفرمان از عربستان و آل سعود به نهایت می رسد .پیام رهبری را که میخوانی می بینی تنفر ولی امر مسلمین هم نسبت به آل سعود بی نهایت است که آن هاراشجره ملعونه می نامند. طبیعی است که تنفرمان از آن ظالمان فرو نکشد . فاجعه فرودگاه جده هنوز روح هر ایرانی را عذاب می دهد . فاجعه منا را که مرور می کنی بغض گلویت را می گیرد . شما حاضرید با این همه جنایت و تهدید آل سعود علیه مردم مظلوممان دست دوستی برایشان دراز کنید ؟براستی آیا حاضرید ؟دلیلش را نمیدانم امروز چه بر سر برخی ها آمده است که حاضرند اول دست دوستی به سمت عربستان جانی دراز کنند. انگار این همه جنایت آل سعود در حق مردممان برای بعضی ها ذره ای اهمیت ندارد . خون آن همه ایرانی برایشان بی اهمیت است . هنوز سعودیها بخاطر بی عرضگیشان از ایران عذر خواهی نکرده اند اما برخی ها در داخل کاسه داغ تر از آش برای سعودیها شده اند . این از خدا بی خبران مگر چقدر فراموش کار شده اند که حادثه فرودگاه جده یادشان رفته است . چه زود یادشان رفته که بسیاری از خانواده های حاجیان هنوز باورشان نمی شود سعودیها بتوانند چنین جسارتی به مسلمانان بکنند. هنوز جوهر نامه رهبری به مسلمانان درباره سعودیها خشک نشده عده ای دم از دوستی با خائنان به اسلام می زنند. چه زشت به نظر می رسد وقتی عده ای خود را مقابل مردم ایران قرار می دهند عده ای که تا همین چند ماه پیش خود را نزدیک ترین فرد به رهبری می دانستند. خدا به دادمان برسد که عده ای می خواهند ما را در برابر آل سعود کودک کش حامی داعش خوار و زبون کنند.


telegram.me/btbasij

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۴
شهریور

می گویند FATF از صد برجام برایمان بدتر است. راست هم می گویند یعنی خودمان خودمان را تحریم کنیم .نامه ای از دو بانک بزرگ کشور در فضای مجازی دست به دست می شود که روح هر ایرانی وطن دوست را می آزارد. در این دونامه از مبادلات ارزی برای قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعلت حضور در لیست تحریم های ظالمانه اتحادیه اروپا خودداری شده است. بر اساس FATF همه سازمان های حاضر در لیست تحریم ها از جمله سازمان صدا و سیما ، وزارت دفاع ، صنایع موشکی و ... توسط بانک های داخلی هم تحریم خواهند شد . می شود گفت خودی ها از پشت به وطن خنجر زدند . در دوره ای که قرار بود تحریم ها برداشته شود گویا تحریم ها از طرف خودی ها هم اعمال شده است. چه رنج اور خواهد بود کاندیداها برای تبلیغات دوره بعد برطرف کردن تحریم های داخلی را وعده دهند. چه از دست مردم بر می آید وقتی گوشی به حرفشان بدهکار نیست ؟ مردم ما جوابشان کوتاه اما دندان شکن است . چه بهتر که با غیرتشان بازی نشود . نه بعد از انقلاب و نه قبل آن چنین ننگی در کشور رخ نداده بود که داخلی ها خودمان را تحریم کنند. این روزها پروژه های زیادی برای ضربه زدن به کشور رو می شود اما آنها در مقابل این ننگ نامه بسیار ریز و کوچک اند. کنوانسیون حقوق کودکان که برای کشور مصیبتی خواهد بود. قرارداد های جدید نفتی که گویا بسیار خطرناک تر از برجام است. برخی ها بدانند ملت ایران اجازه نخواهند داد افراد به ظاهر ایرانی هر چه می خواهند برسرشان بیاورند.


telegram.me/btbasij

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۳
شهریور

سوارماشین کرایه کش ها که می شوی سر حرف را باز می کنند چه می خوانی کجا می خوانی و کدام دانشگاه ؟ می پرسی شما چه کاره اید و می گوید معلمم. شرم ازسر و رویم می ریزد خودم را جمع و جور می کنم تا مبادا احساس بی ادبی کند. گرم صحبت می شود می گوید دو تا از بچه هام دانشگاه آزاد درس می خوانند حقوق معلمی کفاف نمی دهد. مجبورم بعد یا قبل مدرسه به کرایه کشی بپردازم . شرمندگی ام دوچندان می شود . رادیو را که باز می کند و اخبار را گوش می دهد خبر اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را که می شنود با بغض ادامه می دهد. 25 سال سابقه خدمت دارم بیمه طلایی را ازمان گرفتند . مسافر دیگری سوار می شود پانصد تومن خمیر شده ای را می دهد و شروع به حرف زدن می کند . تقصیر اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را سر معلم ها می اندازد . با حالت ناراحتی جوابش را می دهم حاجی معلم بیچاره تقصیرش چیه همش تقصیر ماست که اجازه دادیم همچین آدمایی سرکار باشن. از شما بعیده به قشر فرهنگی جامعه توهین کنین. می خندد و می گوید جوون حالا چرا عصبانیتتو سر من خالی می کنی من خودم معلم بازنشسته ام . حقوقم را کسر می کردن تا بعد بازنشستگی مبلغی برای امرار معاشمان بدن اما همونم چند ماهه پرداخت نشده. از خجالت داشتم آب می شدم پیرمرد پیاده شد . یک چهارراه جلوتر هم من پیاده شدم . هزار تومن به راننده دادم داشتم میرفتم صدا زد و گفت جوون بقیش . 200 تومن به من داد و گفت 800 تومن حلال هرچقدر هم کم باشه شیرین تر از 8هزار میلیارد تومن دزدیه.
هنوز حرف های پیرمرد بازنشسته از ذهنم می گذشت و ناراحتم می کرد حقوق ماهیانه اش را نداده اند و راننده تاکسی هم که نیست از کجا امرار معاش می کند . بعد از چند روز تو خیابان دیدمش فهمیدم خرج زندگی اش را چطور در می آورد بغض گلویم را گرفته بود پیرمرد داشت دست فروشی می کرد.

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۲
شهریور

امروزه تبلیغات بزرگترین و گسترده ترین میدان برای رقابت در فروش و معرفی کالاهاست. اما متاسفانه رسانه های ما با وجود آگاهی از این موضوع رسانه ای برای تبلیغ کالاهای وارداتی شده اند پیام های بازرگانی صدا و سیما ، تبلیغات کانال های تلگرامی و ... را که نگاه می کنی بیشترشان محصولات خارجی را تبلیغ می نمایند . در نگاه اول این کار سود اقتصادی خوبی برای سازمان و کانال های مزبور دارد اما بیشتر که تامل می کنی می بینی همین سود اندک پس از مدتی هم از بین خواهد رفت . وقتی خمیر دندانی که در ایران تولید می شود وضع تبلیغاتی خوبی ندارد نباید انتظار فروش بیشتری از آن ها داشت . چقدر خوب می شود اگر صدا و سیما یا هر مرجع تبلیغاتی دیگر در تبلیغ محصولات ساخت ایران تخفیف هایی در نظر می گرفتند تا قدرت معرفی شرکت ایرانی بالاتر برود. چه خوب می شد برای تبلیغ کالا های خارجی هزینه های زیادی در نظر گرفته می شد تا آنها حداقل از میزان تبلیغاتشان اندکی می کاستند . چه خوب می شود رسانه های ما زمانی را برای تبلیغ کالاهای وطنی در نظر بگیرند که بیشترین مخاطب را دارند.تبلیغات نابجا ضربه بزرگی بر پیکره تولید داخلی است که با کمترین هزینه و خسارت می شود این سم مهلک را خنثی کرد.همین کارهای به ظاهر کوچک می تواند کمک بزرگی به تولید داخل نماید. اگر چه با این کار شاید در اول راه سود حاصله کم شود اما بعدها ثمره این کار در سرتاسر اقتصاد کشور و بودجه سازمان ها دیده خواهد شد .


telegram.me/btbasij

تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۱۱
شهریور

چند روزی می شود که خبر واگذاری املاک گران قیمت به افرادی خاص در تهران خاطر مردم را مکدر ساخته است. طبق گفته ها، این دروغ ها پس از دیدار یکی از اعضای شورای شهر تهران با یکی از سران فتنه پخش شده است. اما دلیل این همه دامن زدن به این دروغ های بی پایه و اساس چیست؟

پس از انتخابات سال 92 باور اصلاح طلبان شورای شهر تهران بر این بود که بعد از شکست آقای قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری می توانند ایشان را از صندلی ریاست شهردری تهران نیز پایین بکشند . اما پس از رای مساوی ایشان با نماینده جناح مخالف خانم راستگو در اقدامی پسندیده سیاسی کاری را کنار گذاشته و به دلیل لیاقت قالیباف به ایشان رای دادند تا قالیباف بار دیگر بر صندلی شهرداری تهران بنشیند . قالیباف در کسوت شهردار خدمات زیادی به مردم رسانده است. ترس جناح رقیب ایشان از حضور مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری پس از افشای حقوق های نجومی به شدت افزایش یافت . با عدم برخورد مناسب دولت با نجومی بگیران و ذخیره نظام خواندن آنان اعتماد مردم به دولت خدشه دار شد . جناح رقیب که چاره جز تخریب ایشان برای خود ندید اقدام به جوسازی علیه آقای قالیباف نمود و ایشان را در واگذاری املاک گران قیمت متهم ساختند. این تخریب تا آنجا پیش رفت که پای چند خبرنگار را نیز به ماجرای دروغ املاک بگیران باز کرد. این دورغ آن قدر بی پایه و اساس بود که خودآقای قالیباف در اقدامی پسندیده نامه ای به دادستان کل فرستاد و خواستار رسیدگی و بازرسی همه از جمله خودش و برخورد با هرگونه تخلف احتمالی شد. اگر ماجرای املاک نجومی دروغ از آب دربیاید آب سردی بر پیکره آنانی خواهد شد که خاطر مردم را مکدر ساخته اند. به نظر می رسد این اقدام زشت و تهمت ثابت نشده به افرادی که خدمات شایسته ای به این نظام رسانده اند در جهت پوشاندن و فراموش ساختن ماجرای فیش های نجومی باشد . هدفی که انان خوابش را هم نخواهند دید و مردم ایران تا آخر پای محاکمه و بازپس گرفتن بیت المال از دست این حرام خوران خواهند ایستاد.

چه خوب می شود در هر عرصه ای اخلاق رعایت شود وبا آبروی افراد تا زمانی که چیزی ثابت نشده بازی نشود.


تلگرام

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز
۰۸
شهریور

کلیپ زیبا از شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی حامد جوانی 




دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 50 ثانیه 

  • بسیج بهداشت و تغذیه تبریز